DENEKAMP - De jaarlijkse Denekamper Haringparty heeft donderdagavond een recordbedrag van € 14.200 opgebracht voor de vervanging van AED’s in Denekamp. De bijeenkomst vond plaats op de sfeervolle locatie van restaurant De Watermolen op Singraven en trok opnieuw veel ondernemers, sponsoren en betrokken inwoners.
Traditiegetrouw stond de avond in het teken van de veiling van het eerste vaatje nieuwe haring. Susan Morsink, voorzitter van het Zomerfestival Denekamp, opende de avond met een welkomstwoord. Daarbij gaf zij de aanwezigen alvast een inkijkje in het programma van het Zomerfestival Denekamp, dat dit jaar plaatsvindt op 3, 4 en 5 juli. Ook bedankte zij de sponsoren voor hun betrokkenheid en maakte zij het goede doel van de avond bekend: de vervanging van AED’s in Denekamp. In Denekamp zijn momenteel negen werkgroepen en buurten actief die zich inzetten voor het beheer en onderhoud van de AED’s. De vervanging van de apparaten brengt aanzienlijke kosten met zich mee, per AED moet rekening worden gehouden met een investering van ongeveer € 2.000. Dankzij de opbrengst van de Haringparty kunnen meerdere AED’s worden vervangen en waar nodig nieuwe apparaten worden geplaatst, zodat de beschikbaarheid van levensreddende hulp in Denekamp gewaarborgd blijft. Na een spannende biedingsronde bracht Westerhof het winnende bod uit en bemachtigde daarmee het eerste vaatje nieuwe haring. De organisatie van het Zomerfestival Denekamp, tevens verantwoordelijk voor de Haringparty, kijkt met trots terug op een zeer geslaagde avond. Zij bedankt alle sponsoren, bieders en aanwezigen voor hun bijdrage en betrokkenheid. Dankzij hun steun kan opnieuw een waardevol lokaal initiatief worden ondersteund.