DENEKAMP - Afgelopen zaterdagmiddag was de eerste wedstrijd van familievisvereniging Het Droge Dobbertje. De organisatie was in handen van Erwin Heesink. Er waren een paar afmeldingen, maar de opkomst was desondanks goed te noemen.
Na een kort overleg waar er het beste gevist kon worden in verband met de hitte, werd er gekozen voor de Kolk in Ootmarsum. Daar was het onder de bomen goed vertoeven. Nadat het beginsignaal had geklonken werd er al gelijk goed gevangen. Wat gelijk al opviel was het feit dat er enorm veel jonge karpertjes werden gevangen. Allemaal exemplaren van rond de 20cm. Op enig moment had Michel Groeneveld de grootste, eentje van 24cm. Aangezien het om de grootste ging, werd er ook met boilies en method feeders gevist. Daar werd helaas niets mee gevangen. Alleen met de vaste stok ging het goed. Naarmate de wedstrijd vorderde steeg de spanning. Frans Groeneveld, die eerder weg moest vanwege een feestje in De Hoeve, meldde al dat hij niet lang meer bleef en er zo mee ging stoppen. Precies op dat moment dacht een prachtige karper die bij zijn aas langs zwom van, ik moet er snel bij zijn, anders is het aas weg en at het aas snel op. Na en vrij lange dril met de vaste stok met maar 12 / 100 snoer, heeft Frans het klusje weten te klaren en kwam er een hele mooie karper van 54cm naar de kant. Doordat dit klusje vrij lang duurde, moest Frans daarna gelijk zijn spulletje opruimen en vertrok naar het volgende feest. Daarna werd er nog steeds goed door gevangen, maar de grote jongens lieten zich niet meer zien. Na het laatste fluitsignaal bleek dat iedereen goed gevangen had, ook nieuwkomer Guus Laarhuis. Na afloop werd er in de kantine van de familie Heesink nog lang nagekaart onder het genot van een lekker hapje en drankje. Natuurlijk werd om 19.00 uur de tv aangezet en werd Oranje aangemoedigd. In de rust kwam er nog een verrassing: Frans kwam even terug om zijn beker op te halen, wat enorm gewaardeerd werd door de andere aanwezigen. De volgende wedstrijd zal georganiseerd worden door Wilco Groeneveld.