Terug
schoolvoetbal.1

Zesde plek voor jongens De Zevenster

DENEKAMP - Woensdag 17 juni was de grote dag voor de voetballers van basisschool De Zevenster uit Denekamp. Na drie voorrondes gespeeld te hebben mochten zij op de velden van de KNVB-campus aantreden en strijden om wie er kampioen schoolvoetbal van Nederland moest worden.

De redactie van dit blad |

En dit is wel een bijzondere prestatie. Voor de tweede keer op rij wisten ze dit te bereiken. En dus moest er binnen twee weken heel wat geregeld worden. Met de inzet van ouders en spelers konden er twee bussen geregeld worden, waaronder de noaberbus van FC Twente Denekamp.  Om zeven uur 's morgens vertrokken er twee bussen richting Zeist gevuld met spelers, begeleiding en supporters. Bij aankomst kregen de jongens een grote vlag met het logo van De Zevenster en om 10.00 uur was de grote opening. Waar normaal gesproken de spelers van het Nederlands elftal trainen, mochten zij nu het veld oplopen. Aan de gezichten van de jongens kon je zien dat ze behoorlijk gespannen waren. Vorig jaar eindigde De Zevenster als vierde dus de doelstelling voor nu was om dit weer te halen of misschien wel meer.  De jongens kregen nog een leuke verrassing. Niemand minder dan Daan Rots van FC Twente had een videoboodschap ingesproken om hen succes te wensen.  Het niveau lag zeer hoog. Onze jongens moesten spelen tegen jeugdspelers uit de jeugd van Ajax, PSV of Feyenoord. Daar boksen wij met onze jongens van SDC'12 knap tegenop. Na een dag vol voetbal werd uiteindelijk de zesde plek behaald. Voor de jongens was dit wel een iets teleurstellend resultaat, maar ze mogen met trots terugkijken op deze dag.  Al snel hadden de jongens de teleurstelling verwerkt en in de bus werd al snel een mooi feestje gevierd. Onder begeleiding van een Amerikaanse politieauto, werd het plein in Denekamp opgereden, waar wij onthaald werden door familie en klasgenoten. Dit maakte veel indruk op de jongens. De dag hebben wij afgesloten met de spelers, begeleiding en ouders met een hapje en een drankje.  Namens de spelers en begeleiding willen wij iedereen bedanken voor de inzet om dit tot een dag te maken die we niet snel meer zullen vergeten.

Team De Zevenster

schoolvoetbal